NAUJIENOS

Visos kategorijos
  / Asociatyvi BNS (Juliaus Kalinsko) nuotr.

Informacinių technologijų pamoka mokykloje: prieš 10 metų ir dabar

RinkosAikste.lt - 09:55 Vasario 10d. 2021

Mokyklas baigę prieš 10 metų ar daugiau informacinių technologijų (IT) pamokas prisimename gana niūriai. Dideli, lėtai veikiantys kompiuteriai, mokėmės formulių su „Excel“ programa, piešti su „Word“ ir dėlioti programavimo eilutes su „Pascal“.

Mokiniai šiandien jau gimė technologijų pasaulyje. Pirmieji išmanieji rankose atsidūrė dar pradinėje mokykloje ar net darželyje. Būtent todėl mokiniai šiandien domisi ne naujais išmaniaisiais įrenginiais, bet technologiniais sprendimais, kurie kasdieniame gyvenime sutinkami rečiau. Dažnai tai būna programavimas ir, kaip jo galimybes panaudoti sprendžiant 21 amžiaus problemas.

IT pamoka prieš dešimtmetį

Palyginus IT pamokas prieš 10-15 metų, net ir technologijomis nesidomintys atrastų didelių pokyčių. Tikriausiai kiekvienas iš mūsų prisimena programas, su kuriomis dirbome: „Excel“, „Word“, „Paint“, „PowerPoint“ ir programavimo pradmenims – „Pascal“. Taip pat ir didžiulius stacionarius kompiuterius, kurie veikdavo lėtai, strigdavo, o mažesnėse mokyklose jų trūko ir užduotis tekdavo daryti drauge.

Šiandien „Pascal“ keičia rinkoje paklausesnė „C++” platforma, mokyklose vis dažniau diskutuojama ir apie „Python” programavimo kalbos įvedimą į bendrąją programą. Pastaroji rinkoje šiandien yra išskirtinai paklausi. Taip pat planuojama daugiau dėmesio skirti mobiliųjų programėlių kūrimui, o vyresnieji – dešimtokai ir dvyliktokai – jau kelis metus gali pasirinkti jiems priimtinesnį IT modulį.

Giedrė Sudniūtė, vienos gimnazijos mokytoja pastebi, kad prieš 15 ir daugiau metų kompiuteris namuose būdavo retenybė, o vienintelė vieta, kur mokinys galėdavo juo pasinaudoti, būdavo mokykla ir biblioteka.

„Dabar jaunuoliai namuose dažnai turi ir gerokai galingesnius įrenginius nei randa mokyklose. Tad ir susidomėjimas išmaniosiomis technologijomis keičiasi. Jei anksčiau kompiuteris domindavo kaip naujas įrenginys, šiandien bet kuris išmanusis įrenginys yra tapęs nuolatiniu palydovu ir pagalbininku”.

Mokytojos teigimu, mokiniai dabar pradėjo domėtis būtent tais technologiniais sprendimais, kurių kasdien neįmanoma „pasimatuoti” ar išbandyti. Tai ir robotizacija, patobulinta arba virtuali realybė, sudėtingesnės programavimo kalbos.

Nauji vaikų pomėgiai diktuoja mokymo metodus

Keičiantis mokinių technologiniam išprusimui, turi keistis ir įprastiniai mokymosi bei mokymo metodai. G. Sudniūtės teigimu, nauji technologiniai sprendimai aktyviai veržiasi į kasdienį švietimą – nuo švietimo įstaigų robotizacijos projektų iki išmaniąsias technologijas pristatančių iniciatyvų.

Šiuo metu projektas „Prisijungusi Lietuva“ kviečia Lietuvos mokyklas registruotis į nemokamus IT tematikos užsiėmimus, kuriuos veda rinkos profesionalai. Mokykloms suteikiama galimybė virtualiai pasikviesti lektorių vesti pamokas apie programavimą ir IRT (informacinių ir ryšių technologijų) verslus.

Lektoriai programavimą pristato praktiškai. Papasakoja apie naujausias tendencijas, supažindina su IT darbo pobūdžiu, metodais bei su plačiomis veiklos sritimis ir perspektyvomis.

Šiandien tokiose pamokose jau sudalyvavo mokyklos iš 60 Lietuvos rajonų. Iki 2020 metų pabaigos dalyvavo 1 665 dalyviai, o iki vasario 29 dienos tikimąsi inicijuoti dar daugiau nei 30 skirtingų užsiėmimų.

„Tokio projekto tikslas labai paprastas – norime motyvuoti mokinius domėtis programavimu pateikiant labai praktinius šio įgūdžio pavyzdžius. Taip pat norime ne tik kalbėti apie tai, ką galima veikti pasirinkus ateitį sieti su IT, bet užsiėmimuose tobuliname ir mokinių įgūdžius.

Tikime, kad programavimas yra vienas efektyviausių 21 amžiaus problemų sprendimų įrankis, kurį įvaldžius atsiveria plačios galimybės tiek asmeninio tobulėjimo, tiek ir profesinėje srityse. Žinodami, kad šiuolaikiniai mokiniai jau išsamiai susipažinę su technologijomis norime jiems pristatyti ir nekasdienius tų technologijų pritaikymo būdus”, – teigia Ginta Liberytė, projekto „Prisijungusi Lietuva“ renginių organizavimo ekspertė.

Mokiniai domisi tuo, kas neįprasta

Mokytojos G. Sudniūtės teigimu, tokie projektai padeda mokytojams dar labiau įtraukti savo mokinius į papildomas veiklas bei suteikti daugiau žinių iš praktikuojančių rinkos profesionalų.

„Vaikai šiandien yra mažai kuo nustebinami. Jie viskuo gali pasidomėti internete, pastebėti socialiniuose tinkluose, naujienų portaluose. Būtent todėl yra natūralu, kad jie nuoširdžiai susidomi tik tuomet, kai pateikiame jiems tai, kas nauja, dar neįprasta. Reikia pripažinti, kad pokalbiai su žinomais IRT rinkos specialistais, ekspertais, yra vienas iš sudominimo būdų.

Šie žmonės turi išskirtinių įžvalgų ir įtraukiančių istorijų, kurių mokiniai ne tik klausosi, bet ir nuoširdžiai susidomi: „O kas toliau?”, – sako G. Sudniūtė.

Mokytoja taip pat priduria, kad konsultuojant mokinius apie jų karjeros kelius, svarbu diskutuoti ne tik apie programavimą, bet ir platesnes IRT sektoriaus galimybes. Pavyzdžiui, tokios kryptys kaip testavimas, su medija ir virtualiosiomis technologijomis susijusios specialybės lygiai taip pat ar net dar daugiau paklausios rinkoje ir įdomios.

Būtent todėl yra svarbu mokiniams pateiki kuo platesnį paveikslą ir paneigti stereotipą, kad IT sritis – tik programavimas.

0 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.
Taip pat skaitykite
img

Vaiko dienotvarkė: kiek laiko leisti jam naudotis kompiuteriu?

Mokyklų bendruomenių metai
08:00 Sausio 16d. 2021
img

„Obelėlėje“ sportuoja visi (FOTOGALERIJA)

Mokyklų bendruomenių metai
1
15:51 Gruodžio 15d. 2020
img

Patyčioms mokykloje – ne vieta

Mokyklų bendruomenių metai
12:59 Gruodžio 03d. 2020
img

Mokyklinės olimpiados ir konkursai: pasipelnymo šaltinis ar nauda vaikams?

Mokyklų bendruomenių metai
10:50 Lapkričio 17d. 2020
img

Neformalus užimtumas: kur moksleiviams lankyti būrelius?

Mokyklų bendruomenių metai
16:00 Lapkričio 09d. 2020
img

Broniaus Oškinio aviacijos akademijoje „įšventinti“ nauji aviatoriai

Mokyklų bendruomenių metai
14:03 Rugpjūčio 28d. 2020
img

Gavo planšetes nuotoliniam mokymuisi

Mokyklų bendruomenių metai
10:35 Balandžio 14d. 2020

SKELBIMAI

touched by digitouch!