LAISVALAIKIS

Visos kategorijos
Bendrąsias, tiek vaikų, tiek suaugusiųjų maitinimosi gaires geriausiai nurodo maisto pasirinkimo piramidė – svarbiausia savo racione nevengti grūdinių kultūrų, daržovių ir vaisių.  / Asociatyvi nuotr.

Vaikų viršsvorį lemia netinkama mityba: kaip apsaugoti savo atžalas?

rinkosaikste.lt - 12:38 Rugpjūčio 29d. 2018

Padidėjęs vaiko kūno svoris – ne tik estetinė problema. Svoris gali pranešti apie skydliaukės hormonų trūkumą, insulino perteklių, taip pat padidėja kitų rimtų organizmo sutrikimų tikimybė. Nors neretas dėl kūno masės padidėjimo yra linkęs kaltinti paveldimumą, sveikatos specialistai įsitikinę, kad didžiausią darbą atlieka mūsų pačių elgesys ir mitybos įpročiai.

Dietologė Barbora Jarašūnė teigia, jog ypatingos tendencijos, kaip svyruoja vaikų svoris po vasaros atostogų, nėra. Nutukimo mastai tiek vaikų, tiek suaugusiųjų tarpe auga ir dažniausiai tą lemia netinkama mityba.

„Geriausias sąlygas svorio augimui suteikia vadinamoji „vakarietiška dieta“, kurios pagrindą sudaro dideli riebalų ir cukraus kiekiai bei vis mažėjantis fizinis aktyvumas. Taigi, kokius beturėtume genus, svarbiausias uždavinys tėveliams, siekiantiems, jog jų vaiko svoris būtų normalus – aprūpinti atžalą įvairiu, vertingu maistu, paliekant teisę rinktis kiek iš patiekto maisto jis suvalgys“, – nurodo B. Jarašūnė.

Eksperimentuoti – nepataria

Dietologė įsitikinusi, kad bendrąsias, tiek vaikų, tiek suaugusiųjų maitinimosi gaires geriausiai nurodo maisto pasirinkimo piramidė – svarbiausia savo racione nevengti grūdinių kultūrų, daržovių ir vaisių.

Tėvai privalo puoselėti sveiką vaikų mitybą ir teigiamą požiūrį į savo kūną, tačiau žymiai padidėjus vaiko svoriui reikėtų preparatais nepiktnaudžiauti ir kreiptis į gydytoją – tai gali pranešti apie rimtas ligas. E. Ramaškienė

„Mitybos pagrindą turėtų sudaryti įvairios kruopos, duona bei kiti pilno grūdo miltų gaminiai, daržovės ir vaisiai. Mažesniais kiekiais vaikai kasdien turėtų gauti baltymų – jų gausu mėsoje, žuvyje, kiaušiniuose. Svarbu nepamiršti pieno produktų bei augalinės kilmės riebalų, juos geriausia gauti nekaitintų aliejų, riešutų, sėklų pavidalu“, – nurodo B. Jarašūnė

Vaistininkė atkreipia dėmesį į paauglių mitybą, anot jos, augančiam organizmui vertėtų neeksperimentuoti ir neprisidėti prie veganų ar vegetarų bendruomenės.

„Jaunuolių organizmui, ypač paauglystėje, visų maisto produktų reikia daugiau – turi pakakti baltymų ir kalorijų, kurie padeda formuotis kaulams ir raumenims. Todėl svarbu, kad neatsirastų valgymo sutrikimų, patartina vengti vegetarizmo ar veganizmo, nes paaugliai dažnai dar nežino, kaip teisingai pilnavertiškai maitintis ir kuo pakeisti vienus ar kitus produktus“, – pataria E. Ramaškienė.

Gali pranešti apie ligas

E. Ramaškienė pabrėžia, jog tėvai privalo puoselėti sveiką vaikų mitybą ir teigiamą požiūrį į savo kūną, tačiau žymiai padidėjus vaiko svoriui reikėtų preparatais nepiktnaudžiauti ir kreiptis į gydytoją – tai gali pranešti apie rimtas ligas.

„Paprastai leidžiama vaikams vartoti vaistinėje esančius augalinius papildus ar vaistažolių arbatas, kurios gerina medžiagų apykaitą, degina kalorijas, mažina alkio jausmą. Tačiau visada rekomenduojama pasitarti su pediatru, šeimos gydytoju, dietologu ar net endokrinologu, nes padidėjusį svorį gali iššaukti daugybė susirgimų – endokrininės ligos, skydliaukės hormonų trūkumas, kasos hormono insulino perteklius“, – įspėja E. Ramaškienė.

Gydytoja prideda, kad viršsvorio turintiems vaikams gali padidėja ankstyvų širdies ir kraujagyslių komplikacijų galimybė, gresia storosios žarnos piktybiniai susirgimai ar net ligos, kurios anksčiau vaikams nebuvo būdingos.

„Šiandien nieko nebestebina vaikams diagnozuojamas su nutukimu susijęs antro tipo cukrinis diabetas, anksčiau laikytas išskirtinai suaugusiųjų liga“, – sako dietologė B. Jarašūnė.

0 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.
Taip pat skaitykite

SKELBIMAI

touched by digitouch!