GYVENIMAS MARGAS

Visos kategorijos

Kaip imunitetui padėti, o ne pakenkti: 5 dažnai daromas klaidos

RinkosAikste.lt - 09:55 Lapkričio 11d. 2020

Dėl COVID-19 plitimo šiemet kaip niekad daugelis susirūpino savo imuniteto pajėgumu ir pasinėrė į stiprinimąsi. Visgi vaistininkai pastebi, kad norėdami sau gero, pacientai neretai perlenkia lazdą ir, tikėdamiesi efektyvios bei greitos naudos, prisidaro žalos.

Pagrindinės imuniteto stiprinimo klaidos

  1. Stiprintis delsia

Vaistininkai, bendraudami su pacientais, pastebi, kad imunitetą daugelis dažnai nori stiprinti tada, kai suserga. Kai imunitetas jau palūžo, tai ženklas, kad buvo delsiama. Statybines medžiagas imunitetui krauti reikia dar tada, kai jaučiatės gerai, nes šaltuoju metu reto kurio organizmas atlaiko visus aplinkoje sutinkamus virusus ir bakterijas.

Sergančiųjų peršalimo ligomis ir COVID-19 daugėja, o imunitetas akimirksniu nepastiprėja. Ar ne per vėlu imtis veiksmų?

Rūpintis savimi niekada ne per vėlu. Tad jei dar nepasirūpinote papildoma imuniteto apsauga, pats metas tai padaryti.

  1. Stiprinasi nenuosekliai

Pacientai, nusprendę ir pagaliau prisiruošę stiprinti imunitetą, dažnai tai daro tik trumpą laiką ir neišlaiko stiprinimosi tęstinumo.

Pacientai ateina į vaistinę, nusiperka papildų, pavartoja juos kelias dienas ar savaites ir apie tai greit pamiršta. Tai viena dažniausių klaidų, mat tęstinumas yra labai svarbu. Jei jau nusprendėte vartoti kokius nors papildus, rekomenduojama tai daryti bent 2–3 mėnesius. Jei norite kažko pasiekti, reikalingas nuoseklus ir tęstinis darbas.

Kad nepamirštumėte kasdien vartoti preparatų, pasidėkite juos gerai matomoje vietoje.

  1. Stiprinasi per daug

Dar viena dažna klaida – vartojant preparatus persistengiama.

„Teko konsultuoti žmogų, kuris nusprendė savo nuožiūra vitamino C per dieną gerti po 5 gramus (rekomenduojama paros norma suaugusiajam yra apie 10 kartų mažesnė – 50-60 mg). Tai jis darė pusę metų, kol galiausiai pakenkė savo inkstams“, – pasakojo vaistininkas.

Žmogus buvo kažkur girdėjęs, kad vitaminas C nesikaupia organizme – perteklius pasišalina, kas yra tiesa, todėl pagalvojo: jei jo kuo daugiau išgers, tuo bus geriau. Deja, taip nėra. Viskas, kas yra vartojama be saiko, yra kenksminga.

Susirgus, patiriant daug streso, rekomenduojama vitamino C paros dozė gali būti kiek didesnė. Pertekliaus pasišalinimas iš organizmo galioja tik šiam mikroelementui.

Kai kitų vitaminų organizme per mažai – blogai, bet, kai per daug – irgi negerai, preparatus reikia vartoti taip, kaip nurodyta ant pakuotės. Individualiais atvejais pakonsultuoti gali gydytojas ar vaistininkas.

Nemanykite, kad norėdami greit pasveikti ar staigiai pasistiprinti imunitetą jūs išgersite kelis kartus didesnę dozę nei rekomenduojama, tai tiek pat patirsite naudos. Greičiau pasidarysite tik žalos.

Pacientai, stiprindamiesi ir galvodami, kad sportas – sveikata, taip pat persistengia. Ypač vyrai, dažnai manydami, kad kuo daugiau sporto, tuo geriau, persitempia, nualina savo organizmą ir dėl to suserga.

  1. Stiprindamiesi prisidaro kitų problemų

Pas vaistininką šaltuoju metų laiku dažniau ateina pacientai dėl pasidėjusio skrandžio rūgštingumo ar pakilusio cukraus kiekio kraujyje. Taip neretai atsitinka, kai stiprinamasi neapdairiai.

Kai kurie pacientai galvoja, kad per dieną yra gerai suvalgyti vieną ar dvi citrinas – juk tai vitaminai. Galiausiai jiems padidėja rūgštingumas, kyla kitos virškinimo problemos ir jie negauna naudos, kokios tikėtųsi.

Panaši situacija su medumi. Jį turite vertinti kaip cukrų, o cukraus kiekį reikia riboti. Ypač atsargiems reikėtų būti vyresniems žmonėms bei sergantiems diabetu.

Gyventojų pamėgtu imbieru taip pat nereikėtų piktnaudžiauti. Kaip ir česnakas, jis gali dirginti skrandį, dėl to gali kilti sveikatos problemų.

  1. Pamiršta probiotikus

Jei susirgote bakterine infekcija ir gydytojas paskyrė vartoti antibiotikus, vaistininkai primena kartu naudoti ir probiotikus. Galima rinktis natūralius – raugintas daržoves, jogurtą, kefyrą, galima ir kapsulėmis.

Žarnyno bakterijos yra atsakingos už kai kurių vitaminų sintezę. Nuo geros mikrofloros taip pat

priklauso ir bendras organizmo atsparumas. Vartojant antibiotikus žūva ne tik blogosios, bet ir gerosios bakterijos.

Kaip pasirūpinti imunitetu?

Būtina žinoti tris pagrindines taisykles:

  1. Įvairi ir subalansuota mityba. Nepersivalgykite, valgykite dažniau, bet mažesnėmis porcijomis, mažinkite mėsos, ypač raudonos, kiekį, valgykite daug daržovių, vaisių.
  2. Judėjimas. Neužsisėdėkite – stenkitės kuo dažniau išeiti į lauką, laisvalaikį leisti aktyviai.
  3. Suderintas darbo ir poilsio režimas. Po darbo privalote pakankamai pailsėti – aktyvus poilsis ir miegas yra labai svarbu.

Imuniteto priešai:

Stresas. Jis tikrai silpnina imunitetą, tad stenkitės jo vengti, o patyrus įtampą – atsipalaiduoti, atlikti kvėpavimo pratimus, pasivaikščioti.

Žalingi įpročiai. Rūkymas, alkoholis ir nepilnavertis maistas neabejotinai kenkia imunitetui. Jei atsisakytumėte šių įpročių, jaustumėtės kur kas geriau.

Nuovargis. Ypač lėtinis nuovargis silpnina imunitetą, tad privalote laikytis darbo-poilsio rėžimo, nepamiršti ilgesnių atostogų, būtinai pailsėti savaitgaliais, vakarais. Lėtinį nuovargį nugalėti gali padėti ir vitaminas D, kurio mums ypač trūksta šaltuoju metų laiku.

0 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.

SKELBIMAI

touched by digitouch!