GYVENIMAS MARGAS

Visos kategorijos
 Kėdainietė Aurelija Karaliūtė (dešinėje) pusryčių idėjomis dalijasi su savo jaunėle seserimi Austėja.  / Asmeninio archyvo nuotr.

Karališkasis Karaliūtės ritualas: tetrunka pusvalandį, tačiau nauda – milžiniška

Justina ŠVEIKYTĖ - 13:43 Gegužės 09d. 2019

„Išeigines dienas labiausiai mėgstu dėl to, kad galiu neskubėdama mėgautis pusryčių ruošimu. Tai man – tarsi terapija, – juokiasi kėdainietė Aurelija KARALIŪTĖ (26). – O jeigu iš namų išlėkti tenka nepapusryčiavus, jaučiuosi tarsi savo ypatingą akimirką būčiau palikusi vieną namuose. Įsigudrinau: net ir dirbdama nuo ryto, tą akimirką iš namų „persikeliu“ į darbą. Tai – dar vienas įrodymas, kad pusryčiai man išties labai svarbūs.“

Šio „Rinkos aikštės“ numerio rubrikos „Gaminame su“ herojė dirba vienoje šalies avalynės tinklų parduotuvių gimtajame mieste bei užsiima vestuvių filmavimo paslaugų pardavimais, o kur dar laisvalaikis ir pomėgiai!.. Tad tam, kad nuo ryto iki vakaro, kol galva krenta ant pagalvės, išliktų žvali ir energinga, didelį dėmesį kraštietė skiria svarbiausiam dienos maistui – pusryčiams, kuriuos paruošti ir sukramsnoti įprastai užtrunka vos 20-30 minučių.

„Daugybė mitybos specialistų pasisako šiuo klausimu, akcentuodami, kad pirmuoju dienos valgymu pakrauname organizmą energija“, – įsitikinusi A. Karaliūtė.

Meniu – nuolat kintantis

Pagal skonį ir produktų teikiamą naudą ji kaskart sprendžia, kas bus patiekta pusryčių lėkštėje.

„Stengiuosi, kad joje būtų ne paprastieji angliavandeniai, o sudėtiniai, iš kurių gaučiau energijos ilgesniam laikui. Taip pat – kad maiste būtų baltymų ar sveikųjų riebalų, ir ilgiau jausčiausi soti bei surinkčiau kuo daugiau maistingų medžiagų. Dažniausiai pusryčiams – kruopos, košė, kiaušiniai, arba jogurto, varškės ir uogų ar vaisių, riešutų rinkinys, – pasakoja A. Karaliūtė. – Vienas favoritų – kiaušiniai: omletas, avokade keptas, virtas arba blynų sudėtyje. Sveikuoliški blyneliai dažni, jų nuotraukos kurį laiką karaliavo mano socialinio tinklo „Instagram“ paskyroje.“

Prabudus – per 1,5 val.

O toji pusryčių lėkštė – pustuštė ar pilnutėlė? Anot kėdainietės, kuomet kalba pasisuka apie maisto porcijų dydį visos dienos eigoje, būtina atkreipti dėmesį į tai, kas valgoma vakarienei. Jeigu pastaroji – kukli, tuomet pusryčius rekomenduojama pavalgyti sočius ir maistingus:

„Tokiu būdu tam tikrą kiekį mikro ir makro, organizmui reikiamų medžiagų surinksite jau dienos pradžioje, taip „užkurdami“ visą savo medžiagų apykaitą. Sakoma, jog pavalgius per 1,5 valandos nuo momento, kai prabundate, medžiagų apykaita greitesnė nei to nepadarius.“

Jeigu iš namų išlėkti tenka nepapusryčiavus, jaučiuosi tarsi savo ypatingą akimirką būčiau palikusi vieną namuose. A. Karaliūtė

Kiekvienam – individualu

Ir nors pusryčiai A. Karaliūtei – vienas svarbiausių kasdienės mitybos ritualų, ji aplinkinių įtikėti, jog tai – būtinybė, neskuba: juk kiekvieno mityboje – savi niuansai.

„Mityba yra labai individualus, subtilus dalykas, tad nuo pasakymo, kad pusryčiai yra būtinybė – susilaikysiu. Būtinybė yra jausti, kas tinka individualiai. Egzistuoja daugybė mitybos principų: nuo tarplaikinio badavimo, kuomet organizmui duodama pailsėti nuo virškinimo 12 ar net 16 valandų, iki valgymo kas 2-3 valandas Taigi, manau, kad svarbiausia atsirinkti, kada žmogus jaučiasi lengvas, turi daugiausiai energijos įgyvendinti savo svajones ir tikslus, – šypteli kėdainietė. – Jeigu žmogus laikosi tarplaikinio badavimo, daro „nevalgymo langą“, vadinasi, jis nevalgo arba vakarienės, arba pusryčių. Tuomet nėra nieko blogo, kad žmogus nepusryčiauja. Svarbiausia, kad šis metodas geriausiai atitiktų žmogaus gyvenimo būdą, tiktų jo rėžimui.“

Kava – neatsiejama pusryčių dalis...

Jau kuris laikas jauna kraštietė nesuka galvos, kuriomis valandomis pusryčiauti, pietauti ir vakarieniauti. Turėdama ūpo ir noro, mažesnėmis porcijomis ji kas tris valandas valgo keturis-penkis kartus dienoje. Kuomet laiko mažiau – pernelyg nežvilgčiodama į laikrodį – triskart.

O koks gi A. Karaliūtės santykis su viena svarbiausių sudedamųjų pusryčių dalių – rytine kava?

„Santykiai su šiuo karštuoju gėrimu ganėtinai sudėtingi. Esu giliuose apmąstymuose dėl to, kaip stipriai esu prisirišusi prie kavos, juolab, žinodama apie kofeino įtaką organizmui. Keliskart badžiau keisti įprotį, tačiau vėl sugrįžau. Kol kas pasimėgausiu kavos skoniu – tai ir darau su kiekvienu puodeliu. O jeigu ateis metas jos atsisakyti, tai ir padarysiu“, – juokiasi A. Karaliūtė.

... bet ne tuščiam skrandžiui

Tiesa, rubrikos „Gaminame su“ herojė turi keletą pastebėjimų, susijusių su puodelyje garuojančiu, rytmetį dažnam akis atmerkiančiu gėrimu – kava.

Mityba yra labai individualus, subtilus dalykas, tad nuo pasakymo, kad pusryčiai yra būtinybė – susilaikysiu. Būtinybė yra jausti, kas tinka individualiai. A. Karaliūtė

„Jos tuščiu skrandžiu negerti rekomenduojama dėl to, kad skrandyje yra druskos rūgšties, būtinos maisto virškinimui. Kava pernelyg stimuliuoja rūgšties gamybą, o dėl to gali nukentėti skrandžio sienelės. Tam besikartojant dažnai, organizmas palaipsniui nebegamina pakankamo druskos rūgšties kiekio, o nuo to kenčia virškinimas. Be to, kava gali paspartinti skysčių išsiskyrimą iš organizmo – tai veda į dehidrataciją. Kuomet įprantama kavą gerti rytais ir nepavalgyti, prarandamas apetitas. Gali skambėti neva kaip galimybė numesti svorio… Tačiau organizmas to nepamiršta, ir ateina momentas, kuomet nebegalima ignoruoti pusryčių, nes juos praleidęs žmogus vėl priaugs svorio, organizmui stengiantis kompensuoti maistingųjų medžiagų trūkumą antroje dienos pusėje. Dėl šių priežasčių mitybos specialistai rytinį kavos puodelį gerti rekomenduoja tik gerai pavalgius.“

Baltyminis glotnutisBaltyminis glotnutis (1 porc.)

Reikės: 100-150 g varškės (pagal pomėgį liesa 0,5% arba pusriebė 9%), 3-4 v. š. natūralaus lieso jogurto, šlakelio augalinio (kokosų, migdolų, sojų ar kt.) gėrimo/ bet kokio kito, jūsų mėgiamo pieno, kurio kiekį eigoje reguliuojate pagal tai, kiek tiršto ar skysto varianto norite, 1 banano, saujos džiovintų vaisių/riešutų/šviežių uogų.

Gaminimas: bananą smulkiai supjaustome ir jį sutriname, į tą patį indą dedame varškę, jogurtą, pilame pieną, viską susmulkiname blenderiu. Pagardiname uogomis, riešutais. Skanaus!

Avižiniai blyneliaiAvižiniai blyneliai (2 porc.)

Reikės: 170 g avižų miltų, 2 kiaušinių, 1 banano, šlakelio augalinio pieno/vandens, cinamono, 0,5 a. š. sodos, kokosų aliejaus (ar bet kurio kito jūsų naudojamo aliejaus kepimui/ sviesto).

Gaminimas: bananą susismulkiname. Į indą, kuriame maišysime tešlą, mušame kiaušinius, išplakame, beriame trintą bananą, pilame augalinį pieną. „Nugesiname“ sodą: į pusę šaukštelio sodos lašiname actą, kad ši išputotų. Tuomet pilame ją į paruoštą mišinį, beriame miltus, cinamomą ir viską gerai išmaišome. Kepame įkaitintoje keptuvėje arba 190°C orkaitėje 20-25 min. Skanaus!

Salotos su granatais ir avokadais Salotos su granatais ir avokadais (3-4 porc.)

Reikės: 1 aisbergo kopūsto, 1 granato, 1 avokado, šlakelio graikinių riešutų/alyvuogių aliejaus, citrinos arba žaliosios citrinos sulčių, saujelės sezamo sėklų, žiupsnelio druskos.

Gaminimas: sausoje keptuvėje pakepiname sezamo sėklas, supjaustome kopūstą ir avokadą, išgliaudome granatą, sudedame viską į salotų indą, užpilame aliejaus, įspaudžiame citrinos sultis, įberiame žiupsnelį druskos, viską gerai išmaišome. Skanaus!

 

3 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.
Taip pat skaitykite
img

Gaminti privertė gyvenimas. Ir gerai padarė!

Gaminame su…
15:13 Rugsėjo 10d. 2019
img

Sveiki ir nebrangūs pusryčiai: ką gaminti?

Gaminame su…
11:22 Rugpjūčio 09d. 2019
img

Metusi geležinkelius nėrė į kulinarijos pasaulį

Gaminame su…
10:00 Rugpjūčio 02d. 2019
img

Ne vien ūkio, bet ir… virtuvės šefas

Gaminame su…
09:41 Liepos 30d. 2019
img

Sveika mityba darbe – misija įmanoma?

Gaminame su…
11:35 Liepos 16d. 2019
img

Pirmenybė – laiko patikrintiems patiekalams

Gaminame su…
08:00 Liepos 01d. 2019
img

Jeigu jau gaminti – tai su polėkiu ir laisve

Gaminame su…
08:02 Birželio 21d. 2019

SKELBIMAI

touched by digitouch!